Kabinové filtry s aktivním uhlím – Vaše ochrana před rakovinou
Jezdíte pravidelně ve městě nebo po frekventovaných silnicích? Pak jste neustále v epicentru rakovinotvorných emisí a dýcháte tak nevědomky ty nejjedovatější pevné částice a nebezpečné plyny (oxidy dusíku a síry), které Váš vůz nasává a posílá Vám je do kabiny. Přitom stačí několik stokorun za kabinový filtr s aktivním uhlím, každý rok ho měnit a prodloužíte život sobě a svojí rodině. Ne všechny značky kabinových filtrů jsou ale kvalitní a zachytí i ty nejmenší částice. Důležitá je i pravidelná výměna – každých 10.000 km. Minimální investice s maximálním vlivem na Vaše zdraví.
V Česko-Slovensku jedny z největších emisí rakovinotvorných pevných částic
- V našich městech je koncentrace rakovinotvorných pevných částic mnoho-násobně vyšší než v západních metropolích.
- Je to dáno statisíci dieselových vozidel s odstraněnými DPF filtry a dalšími statisíci benzínových vozidel s přímým vstřikem paliva, které až do konce roku 2017 DPF filtry mít nemusely, ale jejich emise pevných částic jsou v reálném provozu zcela srovnatelné jako u dieselů.
- Samozřejmě tomu velkou měrou přispívají domácnosti spalující všechno možné a v průmyslových oblastech i továrny.
- Právě ale emise z automobilové dopravy s moderními přímo-vstřikovými motory jsou zdravotně to nejhorší. Proč? Pouze moderní motory ve vozidlech produkují ty nejmenší pevné částice, jejichž koncentrace ČSHÚ (český hydro-meteorologický ústav) oficiálně ani neměří! Jde o částice velikostí pod 2,5um – označované jako PM2,5. Pro představu jejich velikosti viz foto ve srovnání s lidským vlasem.
Uhlovodíky z paliva se Vám dostávají až do krve
- Tyto částice se kvůli svojí mikroskopické velikosti při vdechnutí dostávají na trvalo až do plicních sklípků, kde se okysličuje krev. U starších vozidel s nepřímým vstřikem tyto částice končily maximálně v průduškách. Bylo možné je vykašlat. Z plic už je nikdy nedostanete.
- Zdravotně nejhorší není samotná pevná částice, ale zbytky uhlovodíků z paliva usazené na členitém povrchu pevných částic.
- Při dlouhodobějším působení je tak výsledkem kromě astmatů, infarktů hlavně zásadně se zvyšující počet případů rakoviny!
- K pevným částicím se navíc přidávají emise oxidů dusíku (aféra Diesel Gate) a síry, které způsobují dlouhodobě rovněž vážné zdravotní problémy dýchacích cest.
- Dle posledních studií stojí tyto emise z automobilové dopravy až za 10 násobkem úmrtí ve srovnání s dopravními nehodami. Pevné částice jsou však to nejhorší.
- Má to ale řešení, jak tato zdravotní tato rizika zcela eliminovat. Jsou to speciální kabinové filtry, například CORTECO micronAir® s aktivním uhlím, které používají i přední automobilky.
Díky CORTECO technologii micronAir® zachycují i ty nejmenší částice o velikosti 0,1um, tedy 1000x menší než lidský vlas. Takové částice nesoucí zbytky uhlovodíků a pocházející z přímo-vstřikových motorů (dnes tedy téměř všechny) se jinak dostávají až do plic a způsobují rakovinu.
Proč použít kabinový filtr CORTECO micronAir® s aktivním uhlím:
- Ochrání posádku před rakovinotvornými mikroskopickými pevnými částicemi i těch nejmenších velikostí
- Využívají speciální mikro a nano vlákna (jsou menší než samotné částice) a tudíž je filtrace téměř 100%
- Díky aktivní vrstvě uhlíku eliminují:
- nebezpečné oxidy dusíku a síry pocházející rovněž primárně z automobilové dopravy
- pachy a viry
- Zachycují pyly – důležité pro všechny alergiky
- Díky speciální technologii výroby vláken více typů mají velkou kapacitu a delší životnost než ostatní filtry. Vždy je ale nutná pravidelná výměna!
Kabinový filtr s aktivním uhlím vs. standardní
- Většina výrobců uvádí typ přímo v názvu
- Fyzicky poznáte ten s aktivním uhlím snadno podle tmavší barvy uhlíku (proto ten název). Standardní filtr je zcela světlý.
- Aktivní uhlí umožňuje reakce s jedovatými emisemi výfukových zplodin, které chemicky eliminuje na neškodné plyny
- Pouze CORTECO s technologií micronAir® ale vyuužívá micro a nano vláken pro zachycení těch nejmenších a tedy i nejnebezpečnějších pevných částic. U ostatních neoriginálních značek je vysoké riziko průchodnosti právě těchto nejmenších a přitom nejhorších částic.
Kabinové filtry naleznete v našem eshopu po výběru Vašeho vozu v sekci SOUVISEJÍCÍ DÍLY - ADITIVA, OLEJE, KABINOVÉ FILTRY - vstup do eShopu ZDE:
Výměna kabinového filtru
Filtr na obrázku je samozřejmě dávno po smrti. V důsledku komplikovaného zachycování mikro-částic za pomocí nanotechnologie je potřeba jej měnit pravidelně, každých 10.000 km. Optický stav není relevantní a jeho stav nelze zkontrolovat. Výměnu tedy realizujte ve vlastním zájmu vždy ideálně při každé výměně oleje.
- Obecně se doporučuje kabinový filtr měnit ale každých 10.000 km. Optický stav zde není ukazatelem! Pokud svěříte svůj vůz do servisu, máte vystaráno. Pokud si chcete udělat výměnu sami, není to nic složitého. Kabinový filtr se téměř vždy fyzicky nachází poblíž přihrádky spolujezdce (pod ní, za ní apod.) nebo ve stejných místech, ale přístup k němu není z kabiny, ale ze strany motoru – viz foto.
- Při nákupu kabinového filtru v DPF-CAT Systems, Vám ale vždy dodáme kabinový filtr i s návodem, takže budete hned vědět, kam sáhnout a ušetříte spoustu času a nervů
- Když měníte kabinový filtr, použijte vždy s aktivním uhlím. 100 – 200 Kč navíc stojí za další benefity navíc (viry, oxidy dusíku a síry, pachy)