RETRO-FIT DPF – dodatečně montované filtry pevných částic – řešení pro emisní zóny

Retro-fit DPF

Pod pojmem „retro-fit“ DPF se skrývá dodatečně montovaný pasivní filtr pevných částic, který je určen pro montáž do dieselových vozidel, která nebyla od automobilky vybavena filtrem pevných částic. Jeho montáž dává aktuálně smysl do dieselových vozidel s EURO 3 (typicky Octavia I. 1.9TDi), se kterým chcete vjet do center německých měst.

Do německých měst se bez filtru nedostanete

Taková dodatečná montáž je bezpodmínečně nutná pokud máte dieselový vůz plnící pouze normu EURO 3 a chcete s ním cestovat v sousedním Německu, kde jsou dnes platné emisní zóny již ve 100 velkých měst a jejich centrech. To se netýká již jen Německa, ale i některých dalších evropských měst a rovněž již v České republice pro to existuje legislativní rámec a budou i u nás vznikat emisní zóny ve všech větších městech.

Dále dává dodatečná montáž pasivního filtru smysl pro ohleduplně smýšlející řidiče, kterým není lhostejné, že jejich vůz vypouští rakovinotvorné saze – více v sekci Zdravotní rizika.

CENU NOVÉHO RETROFIT FILTRU DPF PRO VÁŠ KONKRÉTNÍ VŮZ NALEZNETE V NAŠEM KATALOGU DÍLŮ A SLUŽEB: ZDE

Jak získáte vyšší Emisní známku nutno pro vjezd do německých měst?

  • Musíte si nechat namontovat pouze certifikovaný díl od vybraných výrobců. My samozřejmě nabízíme pouze takové díly
  • V Německu pak navštívíte jakoukoliv zkušebnu TÜV (obdoba české STK), kde Vám montáž certifikovaného dílu potvrdí, a obdržíte příslušnou emisní známku
foto1

Jak RETRO-FIT DPF vlastně funguje?

Jedná se o pasivní prvek bez jakékoliv senzoriky (a tedy s nulovým rizikem poruchy – kromě nefunkčního katalyzátoru), který Vám servis namontuje do výfukového systému místo části trubky za katalyzátorem. Katalyzátor v dobrém stavu je však stejně jako u aktivních systémů DPF klíčovou podmínkou pro správnou funkci filtru.

Filtr pak zachytává ve svém těle saze a k jejich spalování dochází samovolně – tedy pasivně ale právě díky katalyzátoru, který podporuje chemickou reakcí snadnější zapálení sazí. K tomu je potřeba ale určitá teplota výfukových plynů, které se dosáhne především při delší jízdě. Jde o tzv. pasivní regeneraci, která probíhá i u aktivně řízených systémů, ale zde jde o jediný způsob spalování sazí, avšak bez rizika ucpání filtru. Zásadním rozdílem oproti aktivnímu systému řízení DPF je totiž jistá propustnost filtru, takže sice nikdy nehrozí úplné ucpání (kvůli převažujícím krátkým jízdám ve městě apod.), ale systém má jen cca 60% úspěšnost zachytávání sazí.

To je však dostatečné k tomu, aby díky montáži takového Certifikovaného pasivního filtru dieselové vozidlo získalo vyšší emisní známku, než na kterou by mělo standardně nárok. Dnes tento krok dává smysl pouze u EURO 3. Montáží do EURO 2 vozu byste zvýšili známku jen na EURO 3 (žlutá), ale ani s tou už se od roku 2010-2012 bohužel nedostanete do většiny velkých německých měst – viz Emisní zóny. U těchto starších vozidel zkrátka neexistuje cesta.

foto2

Ceny RETRO-FIT filtrů pevných části

Pro váš konkrétní vůz naleznete cenu retro-fit filtru v našem Katalogu – pokud tedy od nějakého výrobce vůbec existuje

Ceny se pohybují od 6.000 Kč do cca 25.000 Kč, ale je to různé u každého vozidla podle složitosti konstrukce. Cena je rovněž odvislá od toho zda se jedná jen o samotný pasivní filtr nebo jde o jeden celek i s novým katalyzátorem. Jak bylo uvedeno, ten je pro funkci filtru klíčový a zároveň jej majitel u vozidel s kilometráží nad 200.000 km stejně dřív nebo později musí pořídit, jinak neprojde na Měření emisí